Hlavné atrakcie mesta Bogoroditsk: recenzie a fotografie

Pin
Send
Share
Send
Send

Vo vzdialenosti 240 km od Moskvy, juhovýchodne od regiónu Tula, je Bogoroditsk - mesto, ktorého pôvod sa datuje do obdobia ťažkostí a vzostupu na trón dynastie Romanov. Neďaleko od miesta, kde sa Bogoroditsk objavil, v roku 1380 sa konala bitka u Kulikova.

Samotné mesto bolo založené v druhej polovici 17. storočia ako drevená pevnosť na ochranu pred nepriateľmi. V polovici 18. storočia bola pevnosť zničená a na jej mieste, na začiatku roku 1770, na pokyn Kateřiny II. Začala stavba pre rodinu grófa Bobrinsky. Pozemok je priľahlý k parku, ktorý je považovaný za najstaršie v Rusku mimo Petrohradu. Bogoroditsk získal postavenie mesta v roku 1777.

Hlavný hrad, ktorý navrhol Ivan Starov, bol čiastočne zničený počas vojny, keď bolo mesto obsadené nemeckou armádou (na jeseň 1941). Obliehanie trvalo mesiac od novembra do decembra.

Bogoroditsk je mesto s dlhou históriou. Nachádza sa na brehoch rieky Uperty. Navštívením sa môžete ponoriť do románov z 18. storočia, pozrieť si zaujímavé miesta a pamiatky.

Hlavnou atrakciou mesta Bogoroditsk je pamiatka grófa Bobrinsky, ktorá bola postavená koncom 18. storočia. Teraz je to objekt múzea - ​​palác s 13 výstavnými sálami, 49 hektárov krajinného parku a vstupnou vežou. Hlavné oblasti práce múzea: príjem návštevníkov, kultúrne, vzdelávacie a výstavné aktivity, tvorba múzejných fondov, svadby. Palác a kazaňská katedrála sa v súčasnosti považujú za objekty historického a kultúrneho dedičstva. Každému objektu budeme podrobnejšie rozprávať.

Palác grófa Bobrinsky

Palác sa nachádza na panstve, bol postavený z podnetu Kataríny II., Ako dar jeho nelegitímnemu synovi grófovi Alexejovi Bobrinskému. Palác je luxusná dvojpodlažná biela kamenná budova s ​​vysokou základňou a polkruhovou rímsou zo západnej časti fasády. Pri vchode do komplexu nájdete vstupnú vežu, ktorá je zvonica - to je brána do krajských krajín. Obsahuje charakteristické znaky barokového štýlu. Brány sú zdobené v rovnakom duchu s ostatnými budovami komplexu.

Park Matky Božej

Park Matky Božej je považovaný za povinnú súčasť panstva hraběte Bobrínskeho. Park tvoril Andrej Timofejevič Bolotov prakticky na prázdnom a bezvodom priestore. Podľa jeho plánu vznikla kaskáda rybníkov, park bol rozmiestnený. Pri výstavbe sa zúčastnilo asi 250 ľudí. Na to všetko agronom bol spisovateľ, filozof a vedec.

Bohužiaľ, mnohé z diel Bolotova boli zničené v porevolučnom období. Teraz nie sú vodopády a na ich mieste je veľa budov. Takmer všetky kútiky parku sú zarastené a stratili svoje bývalé formy, nádrže sa stali plytkými a zarastenými. Práca na rekonštrukcii parku začala až začiatkom roka 1970, napriek tomu bolo možné obnoviť zvodnú atmosféru parku a jeho nenápadnú krásu. Na jar sa majetok odráža vo vodnej hladine obrovského rybníka, ktorý nýtuje oči ľudí, ktorí prechádzajú pozdĺž nábrežia. V roku 1989 bola v parku postavená pomník jeho developera.

Katedrála Svätého Nanebovzatia

Katedrála nanebovstúpenia je jasne viditeľná z pozorovacej paluby Bogorodického paláca. Považuje sa to za logický koniec panorámy mesta, a preto zaujíma základné miesto uprostred jedinečného počtu stavebných pamiatok 19. storočia.

Miesto: Oktyabrskaya Street - 32.

"U Gashi" - domáce kino

Divadlo "At Gashi" je domáce divadlo v Bogoroditsku. Začal s hrou "Karneval" na diele Lope de Vega, premiéra ktorého sa konala koncom decembra 1987. Divadlo bolo poverené na základe "Knižnice umenia", ktorá bola v majetku grófa Bobrinskyho.

Natalia Alekseyevna Mashutina, vedúca knižnice, a Galina Anatolyevna Spesyvtseva, knižnica, by mala vlastniť meno a narodenie divadla. Ak chcete osviežiť večery, začali sa hrať a recitovať básne. To všetko sa uskutočnilo v knižnici v "Klubu nasledovníkov krásnej". Diváci, ktorí sa zúčastnili tohto podujatia, začali hovoriť: domáce kino "At Gashi", od mená zakladateľov Galiny a Nataša.

Chrám svätého kazaňa

Podľa písomných prameňov, ktoré prežili dnes, bol dlhý čas v meste Bogoroditsk kostol postavený z dreva, bol vysvätený pod odvolaním Eliáša proroka. Tento malý chrám, rovnako ako všetky stavby dreva, bol zničený ohňom. V roku 1774 kráľovský súd vydal príkaz na vybudovanie kamenného kostola Kazaňskej ikony Matky Božiej, ktorej plán bol vynájdený mladým majstrom Starom I.Ye. - absolventkou Ruskej akadémie umenia.

Na južnej strane Kazaňskej cirkvi podľa plánu Tula dizajnéra K.S. Sokolnikov v roku 1784 bol vybudovaný priestor pre etnickú školu pre 2 triedy. Vyučovalo písanie, písanie, spievanie, hranie hudby, matematiku, niektoré špecializácie, aby študenti mali možnosť pracovať. Neskôr bola táto miestnosť pridelená ako obydlia, potom ako spací blok pre detský tábor. V roku 1969 bola otvorená prvá knižnica umenia a od roku 1971 začala fungovať gymnázia pre mládež.

Poloha: Park pomenovaný podľa A.T. Bolotov.

Katedrála Nanebovzatie Panny Márie

Katedrála bola postavená v polovici 19. storočia s peniazmi obchodníkov Panny Márie. Má pohľad zodpovedajúci empírovému štýlu. Po mnohých rokoch sa v zvonici nachádza ďalší kostol sv. Momentálne je v katedrále k dispozícii videopožičovňa kresťanských filmov.

Umiestnenie: 10. armáda - 13.

Prvé detské divadlo

Na konci 18. storočia sa v čarodejníckom panstve v Bogoroditsku otvorilo prvé detské divadlo. Výstava podľa scenára M. Kheraskova "Ateista" bola predstavená na jeseň roku 1779 v jednej z miestností paláca Theotokos. Úlohy boli vykonávané miestnymi deťmi, ktoré žili v panstve. V tom čase malo divadlo už vlastný orchester. Neskôr bolo divadlu pridelené vlastné haly s javiskom a miestami pre divákov. Počas letných prázdnin mohli predstavenia predstavené v detskom divadle zhromaždiť viac ako 250 divákov.

Pamätník Kataríny II

Pamätník bol inštalovaný v lete roku 2015. Jeho výška je asi dva metre. Catherine významne prispievala do mesta. Vďaka nej, v Bogoroditsk stojí za to najzaujímavejšie.

Miesto: Proletarskaya Street - 35.

Cukorový mlyn Bobrinsky

Majiteľom továrne bol gróf Bobrínsky. Otvoril ho v polovici 19. storočia. Zariadenie vyrábalo cukor z cukrovej repy. Teraz je závod uzatvorený a múzeum sa nachádza na jeho území.

Továreň na báze cukrovaru Bobrinsky

Neďaleko priehrady pri rybníku je červený dom. Jedná sa o starú dvojpodlažnú budovu, ktorá predtým patrila cukrovej továrni grófa Bobrínskeho. Na prízemí bola sauna a práčovňa, v druhom poschodí bol manažér kúpeľne. Po zatvorení závodu v 19. storočí bola budova postavená ako obytná budova. Na začiatku 20. storočia boli nájomníci presídlení a odvtedy nikto iný nežil v dome.

Dom je zahalený v legendách a mýtoch. Miestni obyvatelia hovoria, že ľudia v ňom umierajú, a preto sa ich snažia vyhnúť. Teraz je hrob v dome, ale milovníci mysticizmu a minulosti sú v ňom častí hostia. Koniec koncov, cesta do minulosti a odhalenie tajomstva červeného domu nenechá nikoho ľahostajným.

Pamätník V.I. Lenin

Pamätník Vladimíra Ilyja Ulyanova (Lenina) je umiestnený na námestí v centre mesta. S rukami smeruje do zariadenia na spracovanie mäsa.

Mladé sochy

V obci Tovarkovo, vedľa paláca tvorivosti, bola inštalovaná socha Junga. Nikto nevie, kedy bol inštalovaný, ale mladý pekný námorník čaká na jeho pozornosť.

Socha mladého muža v parku Tovarkovo

Pri vchode do parku Tovarkovo stojí socha mladého muža. Osamelý mladý muž, ako keby ho pozval na prechádzku, pretože v minulosti bola s ním pár pár, ale časom sa jej socha stratila.

Sochy dvoch skladateľov

Pri vchode do hudobnej školy mesta Bogoroditsk v polovici 20. storočia boli inštalované sochy dvoch skladateľov: Modest Musorgský a Peter Čajkovskij. Už viac ako pol storočia sa stretli a sprevádzali mladých hudobníkov.

Čo ešte zaujímavé v Bogoroditsku?

Bogoroditsk, ako každé iné mesto v Rusku, je živá história, plná nielen architektonickými pamiatkami, ale aj legendami, ktoré tam žijú dodnes. Sprievodcovia a miestni obyvatelia budú o nich informovať turistov.

Existuje verzia existencie jaskyne paláca - taká veľká, že by mohol preniknúť vozík. Predpokladá sa, že k nej vedie jeden z paláckych dverí. Počas rekonštrukčných prác na zámku sa však nikdy nenašla tajná pasáž.

Na jednej z ciest v blízkosti rybníka leží kameň. Mladé páry prichádzajú k nemu, aby sa dotkli, alebo sa na neho posadili. Tento kameň sa nazýva "Kameň lásky". Ak sa ho dotknete, láska bude žiť až do konca dní. Predpokladá sa, že história kameňa začala tajnými stretnutiami nelegitímneho syna Catherine, grófa Bobrinského, zamilovaného do jednoduchého dievčaťa z dediny, ktorého meno je Dunyasha.

Takmer všetci obyvatelia regiónu Tula sa dozvedeli o parku Bogoroditsk a majetku v ňom, veľa ľudí navštívilo toto krásne miesto plné svojej histórie. Len málo ľudí je však zvedavá z mystickej minulosti hradu. Existuje legenda o "Bielej pani" - duchovi dievčaťa chodiaceho v parku Panny Márie.

Dlhá doba, kedy múry parku neboli ešte zarastené trávou a vodopády boli hravo hlučné, keď bol zúfalý život medzi šľachtou šľachty, hrad často navštevovali významní hostia z rôznych kútov európskeho Ruska. Nádherné zámok obklopený majestátnymi stromami. Vytvorili tieň a podmienky pre pokojné prechádzky. Bolo možné sedieť na lavičke a čítať knihu, a v gazebách milujú páry odišli do dôchodku.

Medzi mnohými návštevníkmi bola mladá dievčina. Zamilovala sa do miestneho úradníka a samozrejme to cítilo, ale odmietol ho. Nedokázala vydržať zlomené srdce, utopila sa v rybníku. K dnešnému dňu je možné nájsť jej nepokojnú dušu pozdĺž rybníka a cez sály panstva.

Pin
Send